求人情報Job search

Marketing Manager (High Junior to Mid Level)

募集職種
業界横断/全般・不問/マーケティング
仕事内容
POSITION SUMMARY
The core function of this role is to support MCDRs sales and marketing activities by promoting its brand and products in Japan market through various channels. Such activities include but not limited to advertising, organizing marketing events, conducting market research, creating PR tools and presentation materials. This position requires a high level of commitment to customer service and high level of teamwork with sales and management.

ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES
・Interact regularly with the sales and management teams to identify and determine marketing needs.
・ Create presentation materials (web page/ brochures/ videos/ SNS) and managing and organizing media interviews.
・Articulate value propositions of MCDR products and clearly differentiate MCDR product offerings from competitor offerings
・ Manage and enforce corporate branding consistency in all phases of written public interfaces, outwardly facing customer materials including signage and all other elements of property branding.
・ Manage research programs including defining the scope of work, instrument design, sample selection, vendor coordination, and project administration through final deliverable.
・ Development and coordination of all advertising collateral including working with third party agencies, self-developed materials and advertising sales. Collateral includes mailings (e-mail & post), print ads and building sign ads.
・Development and maintenance of all customer proposal templates, PowerPoint templates and customer collateral packages.
・Creation and ongoing maintenance of all building specifications, carrier lists, suite specifications and other like documentation with inputs from sales engineering
・Develop and maintain “marketing” area of MCDR intranet including determining file structure, managing content, version control of documents and photographs.


必要業務経験
REQUIREMENTS
・BA/BS degree with minimum 5 years of work experience in B to B marketing (if without degree, 10+ years
of work experience in the marketing field required)
・IT industry experience is preferred (basic IT knowledge)
・Marketing with SNS tools preferred
・Bilingual in verbal and written English & Japanese
・Advance Word and PPT skills to create corporate marketing documents/ presentation materials
・Basic financial analysis skill using Excel (track & project the costs against pre-approved budget)
・Advance Photoshop, Quark or similar skill is a plus but not a must-have
・Project Management skills with strong sense of deadline management and vendor control (for ornagizing
marketing events like exhibitions/ Media Interviews

Personality
・Proactive and self-starter who can work independently but also maintain high level of teamwork
・Detail oriented・ Customer service mindset



推定年収
700~1000 万円
勤務地
東京都
最終学歴
大学
各種保険
健康保険 厚生年金 雇用保険 労災保険
諸手当
通勤手当
会社名
データセンター・ソリューションのプロバイダー
業種
不動産金融全般/不動産金融全般
事業内容
ITインフラの一つの要素であるデータセンターに焦点をあて、情報資産の創造・蓄積・活用の現場を支えるデータセンター事業の運営と不動産投資開発。
データセンターに係わる企画、開発、運営及び電気工事、電気通信工事に係わる企画、開発。情報システム、通信ネットワークに係わる企画、開発、保守及びコンサルティングと運営。
会社の特徴
データセンター・ソリューションの世界有数のプロバイダの外資系REITと大手総合商社のジョイントベンチャー企業。データセンター専門のREITであり、米国REITの中で取引額上位7位。北米、ヨーロッパ、アジア、オーストラリア各地に設置した安全かつネットワーク接続性の高いデータセンター群によって、2,300 社以上のデータセンター、コロケーション、インターコネクション戦略を支えており、その顧客は米国内外のあらゆる規模の企業に及び、クラウド、IT サービス、コミュニケーション、ソーシャルネットワーク、金融サービス、製造、エネルギー、ヘルスケア、一般消費財など多岐の分野にわたる。今後、DCの新規開発や既存DC物件取り込み等を通じて2022年には運営資産を2,000億円規模に拡大することを計画。

コンサルタントからのメッセージ

ITインフラの一つの要素であるデータセンターに焦点をあて、情報資産の創造・蓄積・活用の現場を支えるデータセンター事業の運営と不動産投資開発。

« その他の求人へ

この求人情報に関して問い合わせる